Tuesday, June 3, 2008

Χωμάτινες μοτοσικλέτες

Στις μοτοσικλέτες δρόμου και διπλής χρήσης αναφέραμε πολλά από τα κοινά με τις χωμάτινες μοτοσικλέτες στοιχεία. Πρόκειται για απλές μοτοσικλέτες, προορισμένες να σκαρφαλώνουν, να κατεβαίνουν ή να πηδάνε πάνω από οποιοδήποτε εμπόδιο που η γη μπορεί να εμφανίσει μπροστά τους. Γι’ αυτό χρειάζονται μεγάλη τραχύτητα, αρκετή δύναμη να σκαρφαλώνουν, να είναι ελαφριές, να ελέγχεται εύκολα το βάρος τους, αρκετή διαδρομή αναρτήσεων για τινάγματα και άλματα, λάστιχα με έντονη χάραξη για όλα τα χαλαρά εδάφη και καλά συστήματα φίλτρου αέρα.

Όπως υπάρχουν πολύ τρόποι οδήγησης στο δρόμο, υπάρχουν πολλοί τρόποι οδήγησης στο χώμα. Και γι’ αυτό υπάρχουν αντίστοιχες μοτοσικλέτες. Οι περισσότερες χωμάτινες μοτοσικλέτες μπορούν να κατηγοριοποιηθούν σε ομάδες όπως enduro, motocross ή trial μοτοσικλέτες. Το ζήτημα του μεγέθους περιορίζει το άνω όριο κυβισμού στις περισσότερες απ’ αυτές τις μοτοσικλέτες στα 500κ.ε, ενώ και οι τρεις τύποι μοιράζονται πολλές άλλες ομοιότητες. Για το καλό της διάκρισης ας δούμε κάποιες διαφορές τους.



English version

Dirt bikes


In discussing street and dual purpose bikes we’ve already listed many of the attributes common to dirt bikes. They are simply machines intended to travel, climb, descend, or jump over any kind of terrain the planet Earth can dish out this side of a paved road. For this they need incredible ruggedness, good climbing and churning power, light, manageable weight, enough suspension travel to handle jolts and jumps, large heavily treaded tires for all kinds of loose surfaces and good air filtration systems.

As there are many types of street riding, there are many ways to go riding in the dirt. And of course there are motorcycles specialized accordingly. Most pure dirt bikes can be divided into groups as enduro, motocross, or trial machines. Sensible size limits the upper displacement on most of these bikes to 500cc, and all three types share a lot of other similarities. But for the sake of classification let’s look at some of the differences.

No comments: