Monday, March 24, 2008

Εισαγωγή - Introduction Ι

Ολοι μας θυμόμαστε να βλέπουμε μοτοσικλέτες και να μιλάμε στους αναβάτες τους, να ψάχνουμε τα περιοδικά. Σκεφτόμασταν ότι οι μοτοσικλέτες ήταν θαυμάσιες. Θέλαμε να ασχοληθούμε μ’ αυτές, να γίνουμε καλοί οδηγοί, να νιώσουμε την ίδια χαρά που βλέπαμε να νιώθουν οι άλλοι, να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες γι’ αυτές τις τέλειες μηχανές. Αλλά δεν ξέραμε πώς να τα κάνουμε αυτά.

Οι μοτοσικλέτες είχαν πάντοτε κακή φήμη. Από τότε που τα αυτοκίνητα φτήνυναν τόσο ώστε να καταστούν το βασικό μέσο μετακίνησης, οι μοτοσικλέτες απευθύνονταν μόνο σ’ αυτούς που ήθελαν να γίνουν αναβάτες. Οι μοτοσικλέτες έγιναν συνώνυμο των σπορ, της περιπέτειας και οι μοτοσικλετιστές έγιναν γνωστοί σαν ατρόμητοι κι ακόμα χειρότερα. Αργότερα, για λόγους που είναι δύσκολο να αναλυθούν εδώ, οι μοτοσικλέτες έγιναν δημοφιλείς. Έχουμε όλοι τώρα τους λόγους να οδηγήσουμε μοτοσικλέτες, τώρα μάλιστα που έγιναν αρκετά αξιόπιστες και αποτελεσματικές.

Έτσι δημιουργήθηκε νέο ενδιαφέρον. Έχω ερωτηθεί αμέτρητες φορές για βασικές πληροφορίες. Οι καθημερινοί αναγνώστες θέλουν ορισμούς και καταλόγους πηγών, όλα εκείνα τα πράγματα που έπρεπε να τα μάθουμε βήμα-βήμα. Πράγματα που δεν υπάρχουν στα βιβλία και τα περιοδικά. Έτσι αποφάσισα να «εκδώσω αυτό το βιβλίο.»

Στις επόμενες αναρτήσεις θα βρείτε συμπυκνωμένη όλη την «τρέλα» για τις μοτοσικλέτες.

Το να χαρακτηρίσεις όλα αυτά τα στοιχεία βασικά, είναι σαν να ευλογείς τα γένια σου. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν ακόμη τόσα πολλά να μάθουμε, που ακόμα και οι ειδικοί μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο. Ο λάτρης της μοτοσικλέτας που γνωρίζει όλες αυτές τις πληροφορίες, θα μπορέσει να διαχωρίσει την παραδοσιακή κοινή γνώση από την πραγματική και χρήσιμη πληροφορία.
English version

We can each remember seeing motorcycles and talking to riders and finding the magazines. We thought motorbikes were wonderful. We wanted to get involved, to become really good riders and have all the fun we could see other people having and learn all the details about these neat machines. But we didn’t know how.

Motorcycles have always had a bad reputation. Ever since cars became cheap enough to be basic transportation, motorcycles have been for those who wanted to ride. Bikes became sport and adventure and the riders were known as daredevils and even worse. During the recent past, for reasons both too complex and obvious to explain here, motorcycles became popular. We all have the perfect excuse to ride, while the machines themselves have become reliable enough and efficient.
With this has come renewed interest. I’ve been asked countless times for more information, for the basics. Daily readers want definitions and source lists, the things we all have had to learn step by step. We haven’t been able to learn this demand in the magazine. We read all the books, but every time we’ve been disappointed. Then one day we realized: we can do better than that. So we went to headquarters and explained the project and got permission to produce the “book” you have now in front of your eyes.

In the posts that follow are distilled the previous century of motorbikes nut-ness.

To call all this data basic is to praise with faint damnation. Truth is there is so much to learn that even we, the experts, have learned from each other as we’ve put the package together. A bike nut equipped with this information will be able to swap motorcycle lore with the best.

No comments: