Tuesday, May 13, 2008

Μοτοσικλέτες γενικής χρήσης

Δεν θέλουν όλοι μια μεγάλη πλήρως εξοπλισμένη μοτοσικλέτα τουρισμού, ή το προϊόν μερικές φορές ενός συμβιβασμού, μία σπορ μηχανή. Οι περισσότεροι θέλουν μια τίμια, αξιόπιστη που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς σκοπούς: απλή μεταφορά, μικρά ταξίδια του Σαββατοκύριακου, ή μια βόλτα Σάββατο απόγευμα.

Οι μοτοσικλέτες αυτής της κατηγορίας είναι συνήθως οι πιο φτηνές στην κατηγορία του κυβισμού της, όχι επειδή είναι κάτω από κάποια στάνταρτς ή δεύτερης διαλογής, αλλά γιατί είναι απλές χωρίς τα καλούδια των μοτοσικλετών τουρισμού ή σπορ. Η σημαντική τους πρακτικότητα σημαίνει βεβαίως ότι αυτές οι μοτοσικλέτες μπορούν να «στηθούν» για κάθε σκοπό, ανάλογα με τον ιδιοκτήτη και τα αξεσουάρ που επιλέγει. Είναι ό,τι ήταν αρχικά οι μοτοσικλέτες: διασκέδαση και απλή μεταφορά.

Αυτή η κατηγορία περιέχει τα 125άρια και 250άρια που προορίζονται και για αρχάριους, 400άρια για απλές μεταφορές και οποιοδήποτε από 400άρι έως 1300άρι που έχει ήχο, αξιοπιστία και είναι και σε καλή τιμή. Πολλά από τα μονοκύλινδρα και δικύλινδρα στη κατηγορία 250-500κε. Είναι πολύ οικονομικά και απλά στο σέρβις τους, που τα κάνει δημοφιλή σαν μοτοσικλέτες επικοινωνίας από το Α στο σημείο Β και πίσω. Είναι σαφές ότι κάθε μοτοσικλέτα που έχει πινακίδα κυκλοφορίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη διαδρομή σπίτι-γραφείο-σπίτι, αλλά τέτοιες μοτοσικλέτες χαρακτηρίζονται αυτές που κρατάνε στο δρόμο στη πόλη αλλά και σε περιφερειακούς δρόμους. Όχι όμως μεγάλες ώστε να είναι δυσκίνητες ή αντιοικονομικές. Η τιμή αγοράς για τις περισσότερες μοτοσικλέτες κάτω από τα 500κε. είναι συγκριτικά χαμηλή και απαιτούν χαμηλότερα ασφάλιστρα. Η οικονομία και η ευκινησία τους τις κάνει ιδανικές για όσους χρειάζονται μεταφορά, αλλά δεν θέλουν να επενδύσουν πολλά χρήματα για την απόκτηση μιας μοτοσικλέτας. Αυτές οι μοτοσικλέτες μπορούν να σας πάνε σχεδόν παντού και είναι αυτό που πάντοτε ήταν η μοτοσυκλέτα: διασκέδαση.
English version

General purpose street bikes

Not everyone one wants a big-fully-equipped touring bike or the sometimes compromised high performance flash of a sport machine. Many like a straightforward, reliable machine that can be used for a variety of purposes: commuting, weekend trips, or just cruising around on a Saturday afternoon.

Motorcycles in this group are often the lowest-priced bikes in their displacement classes, not because they are sub-standard or second-rate, but because they are basic, with some of the added features and flourishes of the touring and sport bikes left off. Their essential versatility, of course, means that these bikes can be set up for any purpose, depending on the owner’s choice of accessories. They are what all motorcycles started out to be: fun, basic transportation.

This class includes 125 and 250 cc beginner bikes, 400cc commuter machines and any 400 to 1300cc bike that provide sound, serviceable reliability at a good price. Many of the singles and twins in the 250 and 500cc class provide excellent fuel economy and simple servicing procedures, which makes them very popular as common commuter bikes. Obviously just about any licensed bike can be used for riding back and forth to work, but the commuter label is used to describe bikes that are large enough to hold their own in the city and fast freeway traffic, but not so large as to be unwieldy or uneconomical to own. The purchase price of most street bikes under 500cc is relatively low and smaller, less powerful engines also mean in the end lower insurance rates. This economy and maneuverability makes them ideal for those who need transportation but don’t want to invest a lot of money in owning a motorcycle. Motorcycles in this group normally can drive you almost anywhere and they are a lot of fun to ride.

3 comments:

Greek Rider said...

Ο πρεζα αναφέρει σήμερα για έναν μηχανόβιο που πάει του σκοτωμού, έχει και βίντεο. Το είδα και μου φάνηκε ότι ο τυπάκος πάει κανονικά, έγραψα και ένα σχόλιο.

Συμφωνείς με αυτή την άποψη ή όντως ο τυπάκος πάει του σκοτωμού;

Swell said...

@Greek rider: Το είδα. Αναμενόμενη λογική από έναν άνθρωπο ο οποίος (προφανώς) δεν έχει ανέβει ποτέ του σε μοτοσικλέτα. Διάβασα και το σχόλιό σου. Οδηγώ μοτοσικλέτες από το 1978. Να προσέχεις, γιατί δεν ξέρεις ποτέ πότε θα εμφανιστεί ο επόμενος μαλάκας οδηγός αυτοκινήτου, ούτε τι μαλακία θα κάνει.

Greek Rider said...

@οκ το πιστεύω αυτό που λες. Και εγώ οδηγώ από το 1987 (7 χρόνια σαν courier, πίτσες κτλ) έχω κατασκοτωθεί πολλές φορές..